اپل از راهکار شارژ تسلا برای باتری هایش استفاده می نماید

Please log in or register to like posts.
اخبار
appe - دیجی نار

اپل از راهکار شارژ تسلا برای باتری هایش استفاده می نماید
اپل در iOS 13 از خصوصیت جدیدی برای شارژ باتری تولید ها خویش فایده می برد که به‌نظر میرسد این شیوه‌ی نوین را از شارژ باتری خودرهای برقی تسلا الهام گرفته باشد .

اپل به‌تازگی , خصوصیت نرم‌افزاری جدیدی به‌نام شارژ با صرفه باتری در iOS 13 معرفی نموده است که ارتفاع قدمت باتری آیفون را ارتقا میدهد . به‌نظر می رسد که اپل این خصوصیت را با الهام از راهکار شارژ باتری‌های تسلا پباده سازی کرد‌ه باشد و خوشبختانه علاوه بر تلفن همراه آیفون , این قابلیت را برای دستگاه‌های آیپد و مک هم توسعه و گسترش داده است .

شیوه‌ی همت راهکار شارژ بهینه‌ی باتری آیفون در iOS 13 بنابراین است که اپل برای شارژ شبانه , محدودیت موقت شارژ ۸۰ درصد در لحاظ گرفته است ; به‌این مضمون‌ که شارژ باتری به‌محض وصال به تراز ۸۰ درصد متوقف میشود و با نزدیک شدن به ساعت بیدار شدن استفاده کننده , این روند از سرگفته خواهد شد و ۲۰ درصد شارژ مانده هم کامل شدن میشود .

اپل در بخش پیکربندی , نصیب باتری و زیرشاخه‌ی سالم باتری , نحوه‌ی انجام این راه را چنین شرح داده است :

به‌منظور ارتقاء ارتفاع قدمت باتری , آیفون نحوه‌ی شارژ روزمره باتری یوزرها را میاموزد و زمان ضروری چهت نیل شارژ باتری از ۸۰ درصد به شارژ بدون نقص را برای هر استفاده کننده پیش‌بینی می نماید .

نکته‌ی حساس روش تازه شارژ در‌این است که قرار داشتن باتری در مرحله ۱۰۰ درصد به‌مدت طولانی , سبب ساز فرسودگی و فساد سلول‌ها خواهد شد و اپل با توقف شارژ , درواقع تداوم و ارتفاع قدمت باتری آیفون را ارتقاء میدهد .

خودورهای برقی تسلا هم قابلیتی شبیه با شارژ با صرفه باتری اپل در آیفون دارا هستند و با فراگرفتن برنامه‌‌ی روزمره شارژ ماشین , باتری را تا تراز مشخصی شارژ میکنند و با درنظرگرفتن زمان خروج راننده از خانه , مابقی شارژ باتری بدون نقص میگردد .

اما در مقایسه با اپل , تسلا قدمی بالاتر برداشته است و به صاحب و مالک اتومبیل اذن میدهد تا محدودیت مرحله شارژ باتری را شخصا و به‌صورت دستی انجام دهد .

ایلان ماسک , مدیرعامل تسلا میگوید که شارژ باتری تا مرحله ۸۰ درصد برای مصارف روزمره کفایت می نماید و خوب تر است که صاحبان اتومبیل فقط در صورت نیاز به سفرهای طولانی , شارژ باتری را به ۱۰۰ درصد برسانند . کارشناس دیگری که به‌صورت ویژه روی باتری خودروهای تسلا پژوهش ها نموده است اعتقاد دارد که برای تداوم بیشتر باتری خوبتر است این محدودیت شارژ روی عدد ۷۰ درصد تهیه شود .

هر چند باتری برخی از دستگاه‌های اپل تعویض‌پذیر میباشند و یوزرها میتوانند برای جایگزینی باتری مبادرت نمایند , اساسا تولیدها اپل برای چنین روشی پباده سازی نشده‌اند و ردوبدل باتری در بعضا مواقع ممکن است برای دستگاه زیان آور باشد . به همین منظور قابلیت و امکان تهیه محدودیت شارژ باتری برای یوزرها و درنتیجه ارتقاء تداوم و ارتفاع قدمت باتری ممکن است در زمان طولانی به کاهش درآمد و سود اپل باعث شود و به‌نظر می رسد اپل این سیاست را به سوی کیفیت و استمرار بیشتر محصولاتش اتخاذ کرده‌با‌شد .

خصوصیت شارژ بهینه‌ی باتری , علاوه بر آیفون میتواند منافع اکثری برای صاحبان بقیه محصول ها اپل هم به‌همراه داشته باشد . به عنوان مثال بخش اعظمی از یوزرها مک‌بوک اپل نا‌آگاهانه و به ‌صورت دایم لپ‌تاپ خویش را از روش آداپتور به برق متصل مینمایند و راهکار تازه شارژ باتری قادر است فراگیری خیر و خوبی برای این گونه از یوزرها باشد تا بدانند که روش مذکور سبب ساز فساد و کاهش قدمت باتری دستگاه آن ها خواهد شد .

Reactions

0
0
0
0
0
0
Already reacted for this post.

واکنش ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *