تنی چند از اپراتورهای وب در بریتانیا , برای امداد به یوزرها در وضعیت چالش ویروس کرونا , محدودیت حداکثر مصرف داده را از سرویسها حذف کردند .
اپراتورهای بزرگ مخابراتی بریتانیا توافق کردند تا همه محدودیتهای حداکثر مصرف داده را از اینترنتهای کابلی خانگی حذف نمایند . خدمت وب اثبات خانگی , در حال حاضر شیوع ویروس کرونا و قرنطینهی خانگی , به نیازهای دارای اهمیت مردمان تبدیل شدهاند . یوزرها روز جاری اکثری از نیازهای حساس خویش را ازطریق وب خانگی برطرف مینمایند و برداشتن محدودیتها , امداد شایانی به آنان خواهد کرد . تصمیم اخیر اپراتورهای بریتانیایی , در همیاری با دولت اتخاذ و اجرا شد .
اپراتورهای بریتانایی مشتمل بر BT , Virgin Media , Sky و TalkTalk علاوه بر تصمیم فوق , دارای تعهد به پشتیبانی و حفاظت از یوزرها آسیبپذیر در دوران همهگیری شدند . تصمیم آنها بعد از گفتمان با دولت بریتانیا و سازمانتنظیمگری Ofcom اتخاذ شد . از رویکردهای دیگر اپراتورها میتوان به پشتیبانی از کاربرانی اشاره نمود که درنتیجهی شیوع همهگیری , توان پرداخت بدهیهای خویش را ندارند . بهعلاوه , کیفیت بستههای موبایلی و وب اثبات نیز بهبود پیدا خواهد کرد تا اتصال یوزرها مدام برقرار بماند و تعمیرات مشتریان آسیبپذیر نیز در حق تقدم قرار می گیرد .
وزیر فرهنگ و تمدن , رسانه ورزش و دیجیتال بریتانیا , الیور داودن , در بیانیهای مدنی پیرامون تصمیم اخیر اپراتورها بیان کرد :
در منزل ماندن مردمان برای پشتیبانی از اقدامهای خدمت سالم NHS الزامی است که سبب به محافظت جان آن ها میگردد . این پکیجها به مردمان امداد می کند که در حین در منزل ماندن , رابطه اینترنتی خویش را کیفیت عالی خیر و خوبی نگهداری نمایند .
بخش اعظمی از شرکتهای فناوری تا به امروز سازوکارهایی پیاده کردهاند تا در دوران چالش کووید ۱۹ از مشتریان خویش حفاظت نمایند . از فی مابین استراتژیها میتوان به آسانسازی هرچه بیشتر دسترسی یوزرها به داده ها مایحتاج اشاره نمود . از شرکتها دیگر میتوان Openreach , O2 , Vodafone , Three , Hyperoptics , Gigaclear و KCOM اشاره نمود .