لینکدین بزرگترین شبکه اجتماعی کسبوکار خبر از راه اندازی قابلیت استوری داد.
مدت ها از آپدیت شدن شبکه های گوناگون و مجهز شدن به قابلیت story می گذرد. قبل از این اینستاگرام و Youtube این قابلیت را اضافه کرده بودند. اکنون لینکدین بزرگترین شبکه اجتماعی کسبوکار تصمیم گرفته است تا پس از آزمایش های متعدد این قابلیت را فعال کند.
از شنبه 5 مهر کاربران و مخاطبان اهل آمریکا شمالی و کانادا این توانایی را دارند تا در لینکدین بزرگترین شبکه اجتماعی کسبوکار از ویژگی استوری بهره مند شوند. البته که این شبکه اجتماعی در حال تلاش بوده و برنامه دارد تا طی هفته های آتی sTORY به کلیه کاربران خود ارائه کند.
sTORY این شبکه اجتماعی درست مثل دو اپلیکیشن اینستاگرام و اسنپ چت عمل کرده و این امکان وجود دارد تا GIF و متن به آن اضافه شود. در ادامه، کاربران از بخش تنظیمات PRIVACY برنامه این توانایی را دارند تا اشخاص بیننده را تعیین کنند. استوری هایی که در لینکدین توسط کاربران درارتباط منتشر می شوند در بالای صفحهی اصلی نشان داده و بعد از ۲۴ ساعت پاک میشوند.
این امکان وجود دارد که قابلیت تازه خیلی مورد نیاز و تقاضای کاربران نباشد؛ ولی این توانایی را دارد که برای بعضی از کاربران کاربرد و نکات مثبتی بههمراه داشته باشد. لیز لی، مدیر ارشد محصول لینکدین بزرگترین شبکه اجتماعی کسبوکار ، در این خصوص توضیح داد که در آزمایش های قابلیت تازه معلوم شد بعضی کاربران به خاطر زمان کمی که استوری در اختیارشان می گذارد، ترجیح می دهند پست بگذارند تا استوری خود را به صورت یک روزه منتشر کنند. . لی همچنین به رسانهی Engadget خبر داد:
مدت ها پش، بعضی اشخاص نسبت به انتشار پست مقام بودند و حس خوبی نداشتند. قابلیت تازه لینکدین که تحت عنوان story ارائه می شود مناسب کاربرانی است فعالیت زیادی ندارند. با این کار می توانند ارتباط و تعامل خود با بقیه را افزایش دهند.
یکی از اعضای لینکدین بزرگترین شبکه اجتماعی کسبوکار در ادامه گفت که استوری این توانایی را دارد تا در زمان دورکاری، بین همکاران ارتباط ایجاد کند. لینکدین می خواهد این قابلیت را به صورت کاملا آکادمیک به کاربران ارائه کند و در پی آن قابلیت سؤالِ روز را نیز اضافه می کند.
لی در ضمن اضافه کرد که استوری هایی که در لینکدین منتشر می شوند حرفه ای بوده و به شکل حرفهای هستند و هیچ برنامه ای مبنی بر انتشار استوری های بقیه پلتفرم ها و شبکه ها وجود ندارد و هدف این کار ایجاد تعاملات کاری است.
طراحی مجدد تازه همراه دیگر آپدیت ها منتشر می شود. در آپدیت بعدی لینکدین گزینه های تازه ای برای دسته بندی جستوجو اضافه میشود و کاربران این توانایی را دارند تا انواع دوره های آنلاین و بقیه محتوا را از این قسمت پیدا کنند. بخش پیام هم درست مثل فیسبوک به امکانات واکنش ازطریق اموجی و تماس ویدئو مجهز میشود. تماس ویدئویی اکتبر امسال عرضه میشود و از زوم، مایکروسافت تیمز، اسلک و بلوجین پشتیبانی میکند.